Article

Demanem explicacions sobre l'autorització per part del rector de la UAB de l'acte catalanòfob de S'ha Acabat

per
Sergi Altimira
25/11/2021

El Rector Lafuente ha autoritzat l'acte dels espanyolistes de "S'ha Acabat" a la Universitat Autònoma de Barcelona. Una aclaparadora majoria dels estudiants de la Universitat i els militants del nucli de la FNEC a la UAB ens hem plantat amb fermesa davant dels intolerants que ens volen imposar les seves lleis, i els qui volen veure morta la nostra llengua. L'actuació dels Mossos d'Esquadra, que obeeixen ordres dels jutges espanyols i que ha protegit els qui han vingut a provocar, ha deixat a diversos estudiants amb ferides al cap i amb contusions produïdes pels cops de porra.

Les amenaces per part de la portaveu de S’ha Acabat, d'il·legalitzar les organitzacions independentistes juvenils, i les declaracions dels grups polítics que els hi donen suport, demostren el tarannà repressiu i catalanòfob dels qui han vingut a la nostra universitat. No podem tolerar que els elements més salvatges, irredempts, d’aquesta societat utilitzin la Universitat, que és de tots, per avançar un discurs que, de convertir-se en realitat, no ens deixaria ser a ningú de nosaltres.

La tolerància il·limitada condueix irremeiablement a la desaparició de la tolerància – per tot això, davant el col·lectiu S’ha Acabat i tota aquella gent que porten amb ells, que busquen la mort de Catalunya com a subjecte polític, ens hem de reafirmar. Reafirmar-nos en què som tolerants davant els tolerants, i ferms davant els que no.

Demanem al Rector Javier Lafuente que actuï amb fermesa i determinació i que rebutgi  discursos obertament catalanòfobs que van en contra la llibertat política i de pensament dels estudiants de la Universitat. Alhora reclamem una explicació per la presència i ús de la força per part dels Mossos d’Esquadra vers estudiants de la Universitat.

La FNEC continuarà lluitant contra aquells que volen anihilar la nostra llengua, cultura i nació catalanes, i convidem a la resta d’estudiants a fer front amb nosaltres.