Comunicat de l’1 d’octubre

per
Coordinadora Nacionall
1/10/2022

Just avui fa 5 anys, el poble de Catalunya va sortir al carrer a defensar la democràcia i el dret d’autodeterminació de la Nació Catalana. Centenars de catalans vam amagar urnes a casa, mantenir col·legis electorals oberts tot aquell cap de setmana i vam posar els nostres cossos i forces contra un Estat violent, autoritari i antidemocràtic. Un Estat que va preferir mutilar i ferir els nostres conciutadans abans de respectar l’autodeterminació dels pobles, essencial en qualsevol democràcia real.

La gesta de l’1-O va ser duta a terme pel poble català, i només pel poble, mentre els partits polítics ens enganyaven a tots, dedicats a idear estratègies per mantenir els seus interessos autonomistes ignorant l’anhel de llibertat, independència i revolta que hi havia per tots els carrers del nostre país el 2017.

Avui, 5 anys després, l’engany perdura, i els partits utilitzen el referèndum que volen enterrar per no perdre els vots de l’independentisme. Mentrestant, n’ignoren el resultat i fan tot el possible per evitar-ne l’aplicació, pactant dia rere dia amb Espanya, els seus partits i jugant al seu joc. També s'han detenir en compte el paper de les principals associacions civils que només contribueixen a la perpetuació de l'engany d'aquests darrers anys.

Per arribar a la independència, Catalunya necessita una societat civil independentista forta i mobilitzada, lliure del control partidista i d’interessos ocults. La FNEC és, ha estat i serà sempre al servei del nacionalisme català, fiscalitzant les accions d’aquells que l’afebleixen i posant el nostre granet de sorra per fer de Catalunya un país veritablement lliure, des de la Universitat. Som el sindicat dels estudiants nacionalistes, des de fa 90 anys.

Ara i sempre, Visca Catalunya Lliure!