Catosfera

Dimecres, 7 de juny 12:00h de 2017

COMUNICAT DE LA FNEC SOBRE LA DECISIÓ DEL DIPUTAT GERMÀ GORDÓ DE MANTENIR L’ESCÓ I PASSAR AL GRUP MIXT

Durant el dia d’avui, s’ha conegut que el diputat de Junts Pel Sí Germà Gordó ha decidit abandonar aquest grup parlamentari per tal de continuar al Parlament dins del grup mixt.

Davant d’aquests fets, des de la Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya, considerem convenient emetre el present comunicat per tal d’exposar la nostra posició.

En primer lloc, Germà Gordó va ser elegit com a membre de la candidatura de Junts Pel Sí. Atès que les eleccions al Parlament de Catalunya són a llista tancada, els electors que van votar a JxSí no van elegir-lo explícitament a ell, sinó que van votar el projecte que representava. Entre d’altres coses, aquest programa defensava la independència del nostre país.

És per això que, tenint en compte el moment excepcional que estem vivint, considerem totalment intolerable que es posin per davant els interessos personals o partidistes abans que els interessos de tots aquells catalans que van fer confiança a la candidatura de JxSí el 27-S. En aquest sentit, per tant, rebutgem frontalment la seva decisió d’abandonar JxSí, tot restant-li un escó, per tal de passar al grup mixt i en demanem la seva dimissió.

Finalment, demanem tant a Germà Gordó, com als diputats i diputades del Parlament de Catalunya, i als partits polítics independentistes que sàpiguen actuar coherentment i generosa amb el moment històric que estem vivint i que anteposin els interessos i anhels dels catalans a altres interessos o estratègies que s’allunyen d’allò pel qual els van votar. I, també, que recordin que la intenció és construir una Catalunya independent, transparent i lliure de corrupció.

6 de juny de 2017

giny