Catosfera

Dissabte, 9 de gener 20:45h de 2016

COMUNICAT DAVANT L’ACORD D’INVESTIDURA ENTRE JXSÍ I LA CUP

Davant l’acord assolit en les darreres hores pels dos partits independentistes per a investir un nou president de la Generalitat, des de la Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya volem expressar la nostra absoluta satisfacció per un pas que, al nostre entendre ens ha de portar cap a la tant anhelada llibertat de Catalunya.

En primer lloc, volem agrair a totes les parts de les negociacions que d’una vegada per totes hagin deixat de banda els interessos personals o partidistes i hagin posat els interessos dels catalans per davant, tal com ja vam demanar en un comunicat anterior. En definitiva, que hagin tingut sentit de país. Tot i això, també lamentem que haguem hagut d’esperar tres mesos per a assolir l’entesa degut a la lentitud en la presa de decisions i creiem que l’acord s’hagués pogut assolir abans si s’haguessin dit les coses clares des del principi.

També volem agrair al President Mas que hagi sabut fer un pas al costat quan ha estat necessari, i no haver abocat al país a noves eleccions davant l’estancament de les negociacions. Considerem que unes noves eleccions no haguessin fet cap bé a la majoria independentista.

Alhora, però, volem encoratjar al nou Govern per a que faci els passos definitius cap a la independència. El poble de Catalunya és sobirà i com a tal, entenem que res no ens impedeix assolir la independència en 18 mesos, tal com marca el full de ruta. El moment del pacte i de la negociació ha acabat i ara les decisions les hem de prendre des d’aquí, de forma totalment unilateral. Ha quedat clar, en nombroses votacions i mobilitzacions, que la voluntat del país és marxar d’Espanya i, per tant, no cal fer-ne més. A més, també l’encoratgem a que iniciï ja la desconnexió amb Espanya, tot començant per no acceptar res més que provingui d’un Govern espanyol que, al cap i a la fi, destinarà la seva acció de govern a posar traves i desestabilitzar-nos.

Finalment, també cal dir que des de la FNEC continuarem treballant per construir el nou Estat, tot sumant gent al projecte independentista i posant-nos a disposició de la societat civil en general, i dels estudiants en particular per a tot allò que se’ns necessiti.

VISCA CATALUNYA!

giny